העידן של היום הוא עידן טכנולוגי בו כל דבר מתנהל באינטרנט. בעבר דרכי השיווק של העסקים היו דרך פלטפורמות ספציפיות כמו רדיו, מודעה בעיתון, פרסומות בטלוויזיה או שלטי חוצות ענקיים. כיום, בזכות ההתפתחות הטכנולוגית ניתן לשווק עסקים וליצור קשר עם לקוחות באינטרנט בכלל וב-WhatsApp בפרט. אחת הדרכים לכך היא על ידי בוט ל-WhatsApp. מה זה אומר? המאמר הבא בשבילכם.
מהו בוט ל-WhatsApp?
הבוט לווטסאפ הוא למעשה מעין רובוט שמתנהל עבורנו מול לקוחות ואף עם העובדים של העסק. בוט ל-WhatsApp הוא תוכנת מחשב מבוססת בינה מלאכותית שיכולה לנהל שיחות עם משתמשים אנושיים. בוט לווטסאפ יכול לענות על שאלות, לנהל משימות, לטפל בצרכי שירות לקוחות, לשלוח הודעות אוטומטיות ועוד. מדובר בממשק מבוסס טקסט שמבין קלט שפה טבעית ונותן בתמורה שיחה כמו אנושית.
מה היתרונות של בוט ל-WhatsApp?
בוט ל-WhatsApp כולל מגוון רחב של יתרונות שונים-
- חיסכון כספי- בוט לווטסאפ מהווה תחליף יעיל במיוחד לנציג שירות. בוט ל-WhatsApp עונה עבורכם על שאלות של הלקוחות, נותן מידע רלוונטי ושירות בעת הצורך.
- חשיפה גבוהה- WhatsApp היא אפליקציית התקשורת המובילה בעולם אשר נותנת שירות ליותר מ-2 מיליארד משתמשים המהווים כרבע מאוכלוסיית העולם. על ידי בוט לווטסאפ ששולח הודעה ללקוח יש יותר סיכוי שהלקוח יפתח את ההודעה ויקרא אותה. רוב האנשים שמקבלים הודעה בוואטסאפ לא מתעלמים ממנה אלא בודקים מה כתוב בה. בזכות כך ניתן להנות מחשיפה משמעותית של העסק ללקוחות פוטנציאליים שונים וכך להגדיל את העסקאות.
- מענה מהיר- עם בוט לווטסאפ ניתן להעניק ללקוחות שלנו מענה מהיר. גם אם העסק סגור, גם אם אתם לא פנויים, גם אם אין לכם מזכירה- אתם יכולים לתת ללקוחות שלכם מענה מהיר במידה שהם מתעניינים בעסק.
- שירות לקוחות- אחד הדברים שיהפכו עסק לעסק מצליח או לעסק לא מצליח הוא שירות הלקוחות שלו. גם עסק מצוין עם מוצרים טובים יכול ליפול אם שירות הלקוחות שלו לא טוב. על ידי בוט ל-WhatsApp אתם מספקים ללקוחות מענה 24/7 ומייצרים תקשורת יעילה ומשפרים את שירות הלקוחות של העסק.
- שליחת עדכונים- יש מבצע חדש? הטבה חדשה? החיוב באשראי לא עבר? המשלוח צריך להגיע? המסמכים שלו חיכה הגיעו? על ידי בוט ל-WhatsApp הלקוחות יקבלו עדכון על כל הדברים הרלוונטיים להם במהירות.
- סקרים- על ידי בוט לווטסאפ אתם יכולים לבצע סקרים ולשלוח משוב ללקוחות. כך אתם יכולים לדעת האם הלקוחות מרוצים מהשירות שקיבלו, האם יש לכם מקום להשתפר ואם כן אז כיצד להשתפר.
בוט ל-WhatsApp כמענה לשיחה שלא נענתה
לקוח התקשר אליכם על מנת לקבל פרטים נוספים על העסק, על מוצר ספציפי או על שירות שהעסק מעניק. בין אם אתם יועצי משכנתאות או חנות לכלי הבית השיחה עם הלקוח היא שיחת מכירה. אתם רוצים שהוא יבחר בכם על פני עסקים אחרים. במקרים רבים לקוחות משוחחים עם מספר עסקים עד שמחליטים מי מתאים להם ביותר. כאשר אתם לא יכולים לענות אך אתם שולחים ללקוח הודעה ב-WhatsApp אתם למעשה משאירים את העסק בתודעה של הלקוח ליותר זמן. הלקוח ייראה שמדובר בעסק מקצועי, אמין ויציב.
המטרה של בוט ל-WhatsApp לשיחה שלא נענתה היא ליצור קשר טוב עם הלקוח ושהאינטראקציה איתו לא תסתיים לאחר שיחת הטלפון שלא נענתה. על ידי שליחת הודעה ללקוח אתם חושפים אותו לפרטים נוספים על העסק, על השירותים והמוצרים שלו. כך הלקוח יוכל להמשיך להתעניין על ידי כניסה לאתר העסק או לפרופיל ברשתות החברתיות ולהרגיש יותר קשר לעסק.
החשיבות של בוט ל-WhatsApp
אחת המטרות המרכזיות של בתי העסק היא לשמר את הלקוחות הקיימים, להרחיב את מעגל הלקוחות ולסגור יותר עסקאות עם לקוחות חדשים על מנת להגדיל את הרווחים וההכנסות של העסק. אחת הדרכים היעילות להגדיל את מעגל הלקוחות ולשמר לקוחות קיימים היא על ידי בוט ל-WhatsApp. כאשר אתם עסוקים אתם יכולים להיות בטוחים שהלקוחות שלכם יקבלו מענה. ברוב המקרים כאשר לקוח לא מקבל מענה הוא ימשיך לעסק הבא עד שיקבל את המענה שהוא מחפש. כאשר אתם לא נותנים מענה ללקוח אתם מסתכנים באיבוד עסקה פוטנציאלית. לכן, על ידי מענה מהיר שניתן על ידי בוט ל-WhatsApp אתם מגדילים את הסיכוי שהלקוח ימשיך להתעניין בעסק שלכם ויחכה שתחזרו אליו כשתתפנו.
קראו עוד: בניית בוטים לווטסאפ
השימושים של בוט ל-WhatsApp
על ידי בוט לווטסאפ ניתן לבצע מגוון רחב של פעולות. הפעילות הראשונה היא מענה אוטומטי. מכירים את הימים שאתם מוצפים בשיחות טלפון ולא מספיקים לענות לכולן? לעתים כאשר לא עונים ללקוח הדבר עלול לגרום לכך שנאבד עסקאות. על ידי בוט ל-WhatsApp ניתן לשלוח ללקוח שניסה ליצור איתנו קשר פרטים על העסק ולגרום לו להרגיש שהוא קיבל יחס עד שנחזור אליו. כך ניתן לשמר לקוחות ולהתייחס אליהם בזמן אמת.
בנוסף, על ידי בוט לווטסאפ ניתן לבנות מערך שיווק אפקטיבי במיוחד. כמו כן בוט ל-WhatsApp מאפשר לעקוב אחר הפעילות העסקית והתוצאות שלהם באופן קבוע. על ידי המעקב ניתן לנתח נתונים ולהסיק מסקנות שיעזרו לנו להשתפר באופן קבוע.