וואטסאפ הוא אחד מהכלים התקשורתיים הנפוצים ביותר בישראל. רוב האוכלוסייה משתמשת בוואטסאפ כשירות הודעות. אך האם ידעתם שניתן לשווק עסק בוואטסאפ? על ידי הודעות אוטומטיות בוואטסאפ ניתן לשווק את העסק ולתת מענה למגוון לקוחות. על הודעות אוטומטיות בוואטסאפ נרחיב במאמר הבא.
מהו שירות הודעות אוטומטיות בוואטסאפ?
שירות הודעות אוטומטיות בוואטסאפ, כפי שניתן להבין משמו הוא שירות בו נשלחות הודעות באופן אוטומטי בוואטסאפ. מכירים את הימים שאתם מוצפים בשיחות טלפון ולא מספיקים לענות לכולן? לעתים כאשר לא עונים ללקוח הדבר עלול לגרום לכך שנאבד עסקאות. על ידי הודעות אוטומטיות בוואטסאפ, ניתן לשלוח ללקוח שניסה ליצור איתנו קשר פרטים על העסק ולגרום לו להרגיש שהוא קיבל יחס עד שנחזור אליו. כך ניתן לשמר לקוחות ולהתייחס אליהם בזמן אמת.
על ידי שירות הודעות אוטומטיות בוואטסאפ ניתן לשלוח הודעות ללקוחות לאחר שיחה שלא נענתה, לשלוח הודעה עם פרטי העסק או כרטיס ביקור של העסק לאחר שיחה שבוצעה, לשווק את העסק ועוד.
איך מבצעים הודעות אוטומטיות בוואטסאפ?
את ההודעה שאתם מעוניינים לשלוח יש להגדיר מראש. אתם יכולים לנסח הודעה שמסבירה מעט על העסק, לצרף כרטיס ביקור, לצרף קישור לרשתות החברתיות או לאתר העסק שלכם ועוד.
ההפעלה של שירות הודעות אוטומטיות בוואטסאפ היא פשוטה במיוחד. קיימות חברות רבות שמעניקות שירות זה והחברה איתה תעברו תתאים את השירות לעסק שלכם ולצרכים שלכם.
החשיבות של הודעות אוטומטיות בוואטסאפ לאחר שיחה
לקוח התקשר אליכם על מנת לקבל פרטים נוספים על העסק, על מוצר ספציפי או על שירות שהעסק מעניק. בין אם אתם יועצי משכנתאות או חנות לכלי הבית השיחה עם הלקוח היא שיחת מכירה. אתם רוצים שהוא יבחר בכם על פני עסקים אחרים. במקרים רבים לקוחות משוחחים עם מספר עסקים עד שמחליטים מי מתאים להם ביותר. כאשר אתם שולחים ללקוח הודעה בוואטסאפ לאחר שיחת הטלפון אתם למעשה משאירים את העסק בתודעה של הלקוח ליותר זמן. הלקוח ייראה שמדובר בעסק מקצועי, אמין ויציב.
המטרה של הודעות בוואטסאפ היא ליצור קשר טוב עם הלקוח ושהאינטראקציה איתו לא תסתיים לאחר שיחת הטלפון. על ידי שליחת הודעה ללקוח אתם חושפים אותו לפרטים נוספים על העסק, על השירותים והמוצרים שלו. כך הלקוח יוכל להמשיך להתעניין על ידי כניסה לאתר העסק או לפרופיל ברשתות החברתיות ולהרגיש יותר קשר לעסק.
למה לשלוח הודעות אוטומטיות בוואטסאפ?
אחת השאלות הנפוצות היא למה דווקא בוואטסאפ? הרי יש אפשרויות רבות לשווק את העסק- על ידי הרשתות החברתיות, בגוגל, בבלוגים, באתרי מכירות ועוד. אז למה דווקא בוואטסאפ?
למעשה וואטסאפ נחשבת כיום לאפליקציית התקשורת המובילה בעולם. משתמשים בוואטסאפ יותר מ-2 מיליארד משתמשים המהווים כרבע מאוכלוסיית העולם. במיוחד בישראל, כמעט אין מי שלא משתמש בוואטסאפ באופן יומיומי.
על ידי הודעות אוטומטיות יש יותר סיכוי שהלקוח יפתח את ההודעה ויקרא אותה. רוב האנשים שמקבלים הודעה בוואטסאפ לא מתעלמים ממנה אלא בודקים מה כתוב בה. זאת לעומת הודעות SMS או דואר אלקטרוני. כלומר, על ידי וואטסאפ ניתן להנות מחשיפה משמעותית של העסק ללקוחות פוטנציאליים שונים וכך להגדיל את העסקאות.
קראו עוד על: שיווק בווטסאפ
מה היתרונות של הודעות אוטומטיות בוואטסאפ?
ההודעות מספקות מגוון יתרונות. קודם כל יש לקחת בחשבון שמדובר באמצעי פשוט להפעלה. על ידי שירות זה ניתן לבנות מערכת מענה אוטומטי שמאפשרת לכם לספק מענה ללקוחות גם אם אתם לא פנויים באותו הרגע.
יתרון נוסף הוא ששירות הודעות אוטומטיות למעשה מאפשר לכם להחליף את המזכירה. למזכירה תפקידים רבים בהם לענות לטלפונים, לסדר לוח זמנים, לתאם פגישות ועוד רבים. לא תמיד פשוט להחליף את המזכירה. אך ישנם עסקים רבים בהם תפקידה המרכזי של המזכירה הוא לתת מענה ללקוחות. על ידי הודעות בוואטסאפ הלקוח מקבל מענה גם אם אתם לא פנויים לדבר איתו. על ידי כך אתם יכולים להחליף את המזכירה בהודעה אוטומטית בוואטסאפ ולחסוך הרבה כסף בחודש.
כמו כן על ידי הודעות בוואטסאפ אתם למעשה מעניקים ללקוחות שמתעניינים מידע מהיר. כלומר, אם לקוח התקשר ולא היה לכם זמן לענות לו הוא יוכל לקבל הודעה בוואטסאפ. בהודעה הוא יקבל פרטים על העסק ויוכל להמשיך להתעניין באתר העסק או ברשתות החברתיות ולדלות הרבה מידע בעקבות כך.
הודעות אוטומטיות בוואטסאפ- שיטה יעילה במיוחד
לסיכום, שירות הודעות אוטומטיות בוואטסאפ הוא שיטה יעילה במיוחד. בסופו של דבר המטרה של העסק הוא להגדיל את מעגל הלקוחות שלו, לשמר את הלקוחות הקיימים וכך להגדיל את הרווחים של העסק. הודעות אוטומטיות בוואטסאפ נחשב לאחת השיטות היעילות לשיווק העסק ולהגדלת מעגל הלקוחות שלו. על ידי הודעות אוטומטיות בוואטסאפ ניתן להנות משיפור משמעותי של שימור לקוחות קיימים, הגדלת מעגל הלקוחות של העסק, פנייה ללקוחות פוטנציאליים שונים, הגדלת הרווחים וההכנסות של העסק.