ווטסאפ, אפליקציית התקשורת המובילה בעולם בה משתמשים יותר מ-2 מיליארד אנשים. בישראל כמעט אין מי שלא משתמש באפליקציה זו באופן יומיומי. שיווק עסקים הוא אחד הדברים החשובים ביותר לעסק וכיום קיימת אפשרות לשיווק בווטסאפ. כיצד זה עובד? על שיווק בווטסאפ נרחיב במאמר הבא.
מהו שיווק בווטסאפ?
ווטסאפ היא אפליקציית תקשורת שמתפקדת כרשת חברתית במטרה לשלוח הודעות ולבצע שיחות טלפון באופן חינמי. ווטסאפ היא אפליקציה שמשתמשים בה יותר משני מיליארד אנשים בכל העולם. בשנת 2014 פייסבוק רכשה את ווטסאפ והגדילה את הכוח השיווקי שלה. שיווק בווטסאפ יכול לשפר את המכירות של העסק באופן משמעותי.
שיווק בווטסאפ הוא שיווק שמתבצע באופן עדין יחסית ולא אגרסיבי. למעשה, מייסדי האפליקציה מתנגדים לפרסום בה ולכן לא יקפצו בה פרסומות של עסקים, מה שהופך אותה לאפליקציה עם חווית משתמש טובה מאוד. אך למרות ההתנגדות לשיווק באפליקציה ניתן לבצע שיווק בווטסאפ בדרכים שונות.
שיווק בווטסאפ עסקי
כפי שציינו, בשנת 2014 פייסבוק רכשה את ווטסאפ. לאחר הרכישה, פייסבוק הכניסה לאפליקציה מגוון פיצ'רים שונים. פיצ'רים אלה הרחיבו את קהל הלקוחות של ווטסאפ. אחד הפיצ'רים המשמעותיים הוא השקת ווטסאפ עסקי. ווטסאפ עסקי הוא אפליקציה חינמית שמיועדת לשיפור הקשר של בעלי העסקים עם העובדים או הלקוחות שלהם. על ידי ווטסאפ עסקי ניתן לנהל תקשורת עם הלקוחות על ידי אמצעים שלא קיימים בווטסאפ הרגיל.
לווטסאפ העסקי יש מספר יתרונות בולטים בהם-
- אפשרות ליצור פרופיל עסקי
- מענה אוטומטי
- תשובות מהירות
- איסוף נתונים סטטיסטיים
ועוד.
כמובן שהכלים שקיימים בווטסאפ הרגיל קיימים גם בווטסאפ העסקי כמו יצירת רשימת תפוצה, יצירת קבוצה, חיבור למחשב ועוד.
כאשר בוחרים לבצע שיווק בווטסאפ עסקי ניתן ליצור רשימת לקוחות בקלות. על ידי יצירת רשימת לקוחות אנחנו יכולים לדוור תכנים שאנחנו בוחרים כמו ניוזלטרים, תמונות, הודעות ועוד.
מה חשוב בשיווק בווטסאפ?
חשוב לקחת בחשבון ששיווק בווטסאפ צריך להתנהל נכון ולהעניק ללקוחות שלכם ערך מוסף. כאשר אתם משווקים בווטסאפ ידעו את הלקוחות שלכם על דברים חדשים. כמו כן, חשוב מאוד לא להציף את הלקוח ולפרסם רק תכנים פרסומיים. במידה שתציפו את הלקוחות שלכם בתכנים רבים או בתכנים פרסומיים מידי אתם מסתכנים בכך שהם יעזבו את הקבוצה, את רשימת התפוצה או אפילו יחסמו את החשבון העסקי שלכם. לכן, חשוב לעשות זאת נכון.
כיצד מתבצע שיווק בווטסאפ עסקי?
אז איך לבצע שיווק בווטסאפ? ריכזנו לכם מספר טיפים שיעזרו לכם לעשות את זה נכון.
- קבוצות- בווטסאפ קיימת אפשרות ליצור קבוצה. קבוצה היא אפשרות מצוינת לשיווק בווטסאפ. ניתן ליצור קבוצה שרק המנהל יכול לשלוח הודעות. בקבוצה תפרסמו על מבצעים חדשים, הטבות שונות ועוד. חשוב מאוד לפרסם בקבוצה דברים שיגרמו ללקוחות לרצות להישאר בקבוצה. אל תעיקו על הלקוחות ואל תפרסמו באופן בלתי פוסק או שהרבה מחברי הקבוצה יבחרו לעזוב אותה.
- רשימת תפוצה- רשימת תפוצה בווטסאפ היא אחת האפשרויות הטובות ביותר לשיווק בווטסאפ. רשימת תפוצה היא רשימה אליה אתם מכניסים את מי שאתם בוחרים ואתם יכולים לשלוח להם הודעות. היתרון המרכזי ברשימת תפוצה על פני קבוצה הוא שכאשר שולחים הודעה ברשימת תפוצה ההודעה מגיעה כהודעה אישית. שימו לב שרשימת תפוצה מוגבלת ל-250 משתמשים.
- שיוך של האתר לווטסאפ- כיום לרוב העסקים יש אתר של העסק. באתר מופיע למעשה כל המידע הרלוונטי על העסק. אחד הפיצ'רים הטובים ביותר באתרים הוא האפשרות להוסיף כפתור שיחה בווטסאפ. מה זה אומר? לקוח נכנס לאתר שלכם, מתעניין במוצר או בשירות של העסק, רוצה לברר פרטים ואז לוחץ על הכפתור של שיחה בווטסאפ. הכפתור יוביל את הלקוח לווטסאפ של העסק בקליק אחד. כך הוא יוכל לשאול שאלות ולקבל פרטים ותשובות על כל מה שצריך. כמו כן, ניתן להוסיף לאתר כפתור שיתוף שעל ידו הגולשים יוכלו לשתף את החברים שלהם בווטסאפ. כלומר, אם הלקוח רואה משהו שמעניין אותו או שרלוונטי לחבר שלו הוא יוכל בקלות לפרסם את המוצר, השירות או האתר בווטאספ. כך אתם מקבלים חשיפה גבוהה יותר ויכולים להגדיל את מעגל הלקוחות שלכם.
- הגרלות- אחת השיטות היעילות ביותר לשיווק באינטרנט וכך גם לשיווק בווטסאפ היא ליצור הגרלה. בשיטה זו המפרסם מכריז על הגרלה כלשהי, לדוגמא, זכייה במוצר מתנה, זכייה בשובר של 200 שקלים לרכישה וכדומה. דרך הכניסה להגרלה היא על ידי שיתוף. בווטסאפ הדבר יכול להיות על ידי פתיחת קבוצה עם כמה חברים. כך המפרסם יכול לשלוח בקבוצה מסרים שיווקיים שונים. חשוב ליצור תכנים מעניינים כמו חידון, סרטוני תדמית, תמונות ועוד.
לסיכום
שיווק בווטסאפ הוא אפשרות שיווקית מעולה למי שרוצה להגדיל את מעגל הלקוחות ולשמר לקוחות קיימים. בווטסאפ ניתן להעניק ללקוחות יחס אישי, לפרסם על מבצעים והטבות של העסק על מנת למשוך לקוחות לבצע עסקאות ולהנות מערוץ תקשורת ישיר עם הלקוחות. שימו לב לבצע את השיווק באופן חכם שיגרום ללקוחות להתעניין בתכנים שלכם ולא להעיק עליהם.